Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, podkreślił, że to istotny moment dla miasta, otwierając nowe możliwości dla mieszkańców w zakresie bezpiecznego, wygodnego i ekologicznego transportu. Nowa infrastruktura obejmuje około sześciu kilometrów podwójnego torowiska, biegnącego ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego.
Najważniejszym punktem projektu jest estakada o długości 270 m nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku. Przebudowa dotknęła także podziemną infrastrukturę i układ drogowy, a przy Wysokiej Bramie powstał nowy węzeł przesiadkowy. Projekt obejmuje także budowę tras rowerowych, rozbudowę systemu ITS oraz zastąpienie tradycyjnych skrzyżowań nowymi rondami.
Krzysztof Figat, Prezes Zarządu Polimex Mostostal, podkreślił wyzwania związane z budową na czynnej tkance miejskiej, dodając, że nowe nawierzchnie dróg, chodniki i ścieżki rowerowe stanowią ważny element projektu. W ramach inwestycji powstała także najdłuższa w północno-wschodniej Polsce estakada tramwajowa z betonu sprężanego.
Realizacja projektu tramwajowego umożliwiła również zakup nowych tramwajów z Turcji oraz zasadzenie niemal trzech tysięcy drzew i tysięcy krzewów, bylin i kwiatów, wspierając program nasadzeń.
Ważnym elementem projektu jest nowa zajezdnia tramwajowa, obsługująca 27 składów. Tramwaje na nową linię nr 4 rozpoczną kursowanie już 30 grudnia o 11:15, z dwoma dniowymi dniami otwartymi, pozwalającymi podróżować bez opłat między Pieczewem a dworcem. Linia nr 5 ruszy 1 stycznia, wprowadzając jednocześnie zmieniony układ komunikacji zbiorowej w Olsztynie. To z pewnością przełomowy moment dla miasta, otwierający nową erę komunikacji publicznej.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?